Tuesday, January 24, 2012

Cubaan Pelajar UiTM Shah Alam Tipu Transaksi, Lagi!


Salam semua,

Lebih kurang 2-3 minggu selepas kami menyiarkan post tentang seorang pelajar IPTA yang telah membuat beberapa percubaan menipu dalam urusan jual beli dengan kami di sini, kami telah mendapat info terkini bahawa pelajar tersebut kini sedang cuba sekali lagi untuk meneruskan aktiviti kotornya dengan wakil pengedar kami pula.

Sebelum ini kami hanya menyiarkan nama & nombor akaun Maybanknya, tetapi kali ini kami akan menyiarkan nombor telefonnya agar para peniaga maya terutama wakil pengedar & stokis produk Nutri M akan dapat mengambilnya bagi tujuan berjaga-jaga. Berikut adalah sedikit info pelajar tersebut yang telah berjaya kami dapati setelah membuat siasatan sendiri :-

Nama : Siti Naquiah Abdillah
Akaun Maybank : 157380072661
No. telefon : 0174096430

Menurut profile Facebook yang kami percaya adalah miliknya, dia adalah pelajar UiTM Shah Alam dalam bidang Pengajian Komunikasi tahun 2010 & seorang model muslimah sambilan. Dari siasatan kami juga, pelajar ini gemar melawat blog & membeli produk kecantikan. Sayang sekali wajah yang cantik disia-siakan dengan perlakuan buruk seperti ini, dan maruah sebagai seorang Muslimah diperlekehkan pula!

Kami merayu kepada anda semua, terutama para peniaga maya dan khasnya kepada seluruh wakil pengedar & stokis produk Nutri M, sila berhati-hati semasa membuat urusan jual beli. Semak rekod transaksi & hanya kirim produk yang dipesan jika terbukti pembayaran telah dibuat.

Kami dalam proses memberi amaran terakhir kepada pelajar berkenaan dan akan membuat laporan polis tidak lama lagi sekiranya dia masih berdegil.

Jaga diri semua.

Ikhlas,
Team Nutri M